Nyheder

Klip fra nyhedsstrømmen – om publikumsudvikling og brugerdrevet innovation:

 

Engaging new audiences: What does family friendly really mean?
The Guardian • Af David Brownlee, Family Arts Festival, 8. april 2013
“Engagement goes beyond a warm welcome to the work itself,” says David Brownlee, ahead of a new family arts campaign

Arts Council England toolkits: Family & Community focused toolkit og Dinner and a show [PDF]
To toolkits, som giver praktiske råd og tips om, hvordan man engagerer to målgruppesegmenter, der tilsammen udgør omkring en tredjedel af kunstpublikummet: ‘Middag og et show’ og ‘Familie og samfunds fokuseret’.

Odense Theatre – engaging new audiences
Nordic Venue Forum, 7. juni 2012
In order to reach and engage new audiences, we must not only adjust our venues… but also adjust our thinking about what venues are. That’s the view of Michael Mansdotter, Managing Director of Denmark’s Odense Theatre. In May, Odense Theatre entered into a five year collaboration project (‘Theatron’) with eleven fellow European theatres. The aim? To explore & develop methods of creative community engagement and integrated audience development.

Museums of the future: providing the personal, collaborating with the crowd
The Guardian, 17. maj 2012
From hyper-personal visitor experiences to flexible opening hours, we round up all the key ideas and insights from our live chat last week – What’s next for museums?

Teatre i fælles kamp for overlevelse
Aarhus Stiftstidende, 3. marts 2012
Aarhus Teater er med i stort EU-støttet, europæisk samarbejdsprojekt, der skal sikre teatre et større, bredere og ikke mindst yngre publikum.

Framgång i en platt och taggig värld
Riksutstallningar, den 21. februar 2012
Louise Anderson reflekterer over museernes fremtid baseret på nogle nylige rapporter. Optræd som en autoritet på dit område, lav fokuserede visioner og opbyg netværk – det er nogle af hendes konklusioner.

EU arrangerer konference om publikumsudvikling i efteråret
Europa-Kommissionen, 9. februar 2012

A Wake Up Call to the Importance of Audience Experience
The Experience Business, 31. januar 2012

Publikum i fokus – bidrag til musikhandlingsplanen
Dansk Komponistforening | Nissen & Co, 18. januar 2012

Musikbranchen skal vide mere om publikum
Dansk Komponistforening | Nissen & Co, 18. januar 2012

Kids in Museums Manifesto 2012 – 20 ways to make a museum family friendly
kidsinmuseums.org.uk, januar 2012

Should theatres be more welcoming?
Artikel i The Guardian, 5. januar 2012

Publikum vil have hovedrollen
Artikel i Dagbladet Information, 2. januar 2012

Publikum skal bestemme
Artikel i Lokalavisen|Aarhus, 15. december 2011

Riding the Wave of Social Networking
Slidepræsentation, 7. december 2011

Session summaries, links and slides from Ghent
Slidepræsentationer, 7. december 2011

Danskerne skal lære at gå i Det Kongelige Teater
Artikel i Berlingske, 30. november 2011

10 social media tips for arts organisations
The Guardian, 29. november 2011
We reveal some of the best tips, comments and resources from our recent arts and culture social media surgery

Nye ansigter i publikumsrækkerne
Kronik i Politiken, 16. november 2011

Kulturen skal lytte mere til publikum
Artikel i Politiken, 16. november 2011

CKIs podcast nr 5 – om publikumsudvikling
CKI, 16. november 2011

Sustainable Cultural Information Policy
Audiences Europe Network, 16. november 2011

6 principper til dig som vil skabe egne kreative fællesskaber
Statens Museum for Kunst, 13. november 2011

Opera-app skal tiltrække nyt publikum
DR Kultur, 11. november 2011

Nikolaj Kunsthal: Outreach kalder på inreach
CKI, 6. november 2011

10 tips for audience growth
Creative Choices, juni 2011

David Parrish: Keeping your customers loyal
Creative Choices, 2009

 

 



Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers: